BINGO!!
Nyt taisin keksiä, mitään kuumaa mälliä ei olekaan
ESBE latausventtiili on suunniteltu käytettäväksi kiinteän polttoaineen kattiloissa varmistamaan käynnistyksessä että kattila saavuttaa mahdollisimman nopeasti normaalin käytölämpötilan ja käynnin aikana takaa että lämpötila pysyy tavoitearvossa
Siis tavoitteena on mahdollisimman vähäiset päästöt sekä ehkäistään kattilan nokeentumista ja pikeentymistä.
Harvemmin malämpöpumpuissa on ongelmana nokeentuminen ja pikeentyminen.
Tässä kyseisessä tapauksessa KV-jakson alussa kierrätetään vettä hullunkierrolla : Lauhdutin BT12 /BT2 -> vaihtoventtiili -> ESBE -> paluulinja BT3 -> lauhdutin.
Kyseisen kierron vesitilavuus on pieni joten kierron kaikki lämpötilat nousevat raketin lailla kunnes lämpötila saavuttaa ESBEN avautumislämpötilan ja aloittaa veden syöttämisen varaajaan.
Tämä avautumislämpötila on niin korkea että on vain tuurista kiinni tuleeko hälytys 163 vai ei.
ESBE latausventtiili on maalämpöpumpun yhteydessä sekä tarpeeton että haitallinen
ESBE latausventtiili tulee poistaa ensi tilassa, mutta asia tulee vielä varmistaa asennusfirmalta.
Kommentteja
ATS