Manuaali on tosiaan puutteellinen tämän työn suhteen, ja olin yhteydessä valmistajaan että miten homma pitäisi hoitaa loppuun. Paineet on laskettu pois ja vesilinjat on suljettu kuten ohjeissa mainitaan, lisäksi varaajasta valutettu vettä pois sen verran että pinta on varmasti tuon yhteen alapuolella. Tuota varaajan viilennystä en ole tehnyt kuin ensimmäisellä yrityskerralla, tarvii juoksuttaa kuumaa vettä aika paljon hukkaan. Onkohan tämä oleellinen materiaalien laajenemisten suhteen irroitustyötä ajatellen, vai onko se vain varotoimenpide ettei tule kuumaa vettä naamalle?
Ymmärsin puhelimitse, että kun messinkihatun vastakappaleena oleva mutteri on irroitettu (valahtaa rosteriputken alapäähän, ei näy kuvassa) niin anodi pitäisi olla vapaa nousemaan ylös, ja sen pitäisi olla varsin väljä (anodi 16mm vs ~19mm rosteriputken sisähalkaisija). Tutkin myöhemmin kuitenkin tuota mainitsemaasi mahdollisuutta noihin ylimääräisiin kierteisiin, en sitä ajatellut kun ohjeiden mukaan mentiin. Anodista ei kuitenkaan ole mahdollista ottaa pihdeillä kiinni, menee tangon päässä olevat kierteet, joihin tuo kuvassa näkyvä messinkihattu kiinnittyy, pilalle. Ja hatun kun pyörittää paikalleen niin on mahdollisuus vain tiukata tankoa, mikäli siellä toiset kierteet on.