Ainoat mitä tuossa voi itse tarkistaa on keruu- ja lämmityspiirin roskasihdit.
Jos keruupiirin neste ei kierrä kunnolla niin höyrystin jäähtyy liikaa ja siitä saattaa aiheutua kompressorin matalapainehälytys.
Myös kylmäainevajaus (vuoto) aiheuttaa matalapainehälytyksen,kylmäainevajauksen pitäisi näkyä kompressorin ja höyrystimen välisessä putkessa olevassa tarkistuslasissa jatkuvana kuplimisena tai vaahtoamisena.
Normaalisti tuossa lasissa näkyy kuplimista 10-30 sekuntia käynnityksen jälkeen ja sitten kuplat pitäisi hävitä.
Jos taas lämmityspiirin roskasihti on tukkeutumassa niin silloin lauhduttimen jäähdytysteho heikkenee ja siitä seurauksena tulee korkeapainehälytys.
Tämän häiriön pitäisi näkyä lauhduttimen meno- ja paluulämpötilan kasvaneena lämpötilaerona.Normaalisti tuo lämpötilaero on 5-10 astetta
Kumpaisenkin sihdin puhdistuksen jälkeen pitää ko piiri ilmata ja lisätä paine takaisin suositusarvoon.
Karhun manuaalin mukaan korkea- ja matalapainepressostaatit on sähköisesti sarjaan kytketty joten ohjelma ei erota kumpi pressostaatti katkoo.
Ammattitaitoinen huoltoasentaja pystyy kompressorin käyntipaineista suoraan näkemään mitä on vialla.