Moi,
En ole asiantuntija, mutta saman merkkinen pumppu löytyy 2022 syksyllä asennettuna.
Ensinnä asentajan jäljiltä, asetusten mukaan lämmityspiirissä on varaaja käytössä. Todellisuudessa lämmityspiirissä ei ole varaajaa. Mikä on tämän merkitys toiminnan kannalta?
Kannattaa varmasti laittaa suorakytkentä, jos erillistä varaajaa ei ole. Varmasti jotain vaikutusta on.
Minulla on suorakytkentä ja kaksi lämmityspiiriä. Toisessa piirissä on erillinen pumppu. Sitä ohjataan maalämpöpumpulla. Tämä vaatii lisäohjaimen pumppuun ja sitten ohjaus onnistuu. Toiseen pumppuun otetaan syöttö erillisestä vaiheesta, ei maalämpöpumpun syötöistä.
Ilmanpoisto pitää olla, minulla ne on meno ja paluu puolen korkeimmalla kohdalla. Asiantuntevampi saa kommentoida onko pakolliset molemmilla puolilla.
Tuosta lianeroittimesta en ole varma lämmityspuolella, mutta ainakin maapiirissä sellainen on syytä olla.
Mielenkiintoinen putkiveto meno ja paluuputkissa ja ainakin maalikon silmiin näyttää oudolta. Tähän saa perehtyneempi ottaa kantaa. Minulta löytyy huonekohtainen säätö jakotukeista, mutta olen laittanut pyynnöt täysille ja lämpötilaa ohjataan kiertoveden lämpötilalla (lämmityskäyrä). Jakotukista säädetään sopivat virtaamat / huone. Näin ymmärtääkseni hyötysuhde on parempi.
Takuusta muistelen sen verran, että täytin itse lomakkeen Oilonin verkkosivuilla. Sieltä tuli 5-vuotta takuulaput ja rekisteröintitodistus minulle ja asennusliikkeelle.