Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: S1255 kadottaa verkkoyhteyden  (Luettu 857 kertaa)

Poissa Virmas

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 23
  • Maalämpöfoorumi
S1255 kadottaa verkkoyhteyden
« : 11.06.24 - klo:21:33 »
Yhteys muodostettu wifillä ja toiminut vuoden suht hyvin, ennen kun yhteys katkesi niin sen sai takaisin kun käytti reittimen virrat pois päältä. Nyt muutaman viikon ollut että kadottaa useammin eikä yhteyttä saa takaisin muuten ennenkun niben käynnistää uudelleen. Pitää varmaan kohta laittaa verkkokaapelilla yhteys.
Nibe S1255-16,ukv220, maapiiri 1200m, lattialämmitys lankkulattia 180m2, laattalattia50m2,kanaali 70m , korjaamo 90m2. Ariterm 340 bio 40kw stokeri.
Keski-Suomi

Poissa allu_w

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 8
  • Maalämpöfoorumi
Vs: S1255 kadottaa verkkoyhteyden
« Vastaus #1 : 11.06.24 - klo:22:55 »
Minullakin S1255:n kanssa on ollut ongelmia wifin katkeamisen kanssa. Välillä ei millään saanut uudelleen yhdistettyä katkeamisen jälkeen. Tilanne parani kun otin WPA3:n pois käytöstä langattomalta kanavalta, eli nyt pelkkä WPA2. Sen jälkeen on toiminut kohta vuoden katkeamatta.

Poissa Virmas

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 23
  • Maalämpöfoorumi
Vs: S1255 kadottaa verkkoyhteyden
« Vastaus #2 : 12.06.24 - klo:10:18 »
Täytyypä kokeilla
Nibe S1255-16,ukv220, maapiiri 1200m, lattialämmitys lankkulattia 180m2, laattalattia50m2,kanaali 70m , korjaamo 90m2. Ariterm 340 bio 40kw stokeri.
Keski-Suomi

Poissa Penttilä M.J

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Vs: S1255 kadottaa verkkoyhteyden
« Vastaus #3 : 18.06.24 - klo:14:41 »
Ainakin itsellä ongelmat alkoi uuden 3.0 firmwaren jälkeen. Sitä ennen pari kertaa vuoden aikana tarvi uudelleen käynnistää. Nyt lähes joka päivä.

Poissa hmak

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Maalämpöfoorumi
Vs: S1255 kadottaa verkkoyhteyden
« Vastaus #4 : 22.06.24 - klo:10:53 »
Uusi maalämmön käyttäjä tässä terve.
Meille asennettiin Nibe S1255 pari viikkoa sitten, ja myUplink toimi ihan kelvollisesti tähän aamuun asti.
Nyt on verkkoyhteys kadonnut, eikä uutta yhteysmerkkijonoa ilmesty pyynnöistä huolimatta.
Laitteen wifi-yhteys pitäisi olla kunnossa, ja WPA3 ei ole käytössä.
En ole uskaltanut sammuttaa ja käynnistää pumppua, kun se nyt on saatu toimimaan alkukangertelujen jälkeen.
Onko pumpun uudelleen käynnistäminen kuitenkin ihan turvallista?
Vai olisiko vielä jotain muita vinkkejä tähän yhteysongelmaan?

Poissa Virmas

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 23
  • Maalämpöfoorumi
Vs: S1255 kadottaa verkkoyhteyden
« Vastaus #5 : 16.09.24 - klo:07:46 »
Laitoin yhteyden vekkokaapelilla, yhteys katkeaa myös sillä muutaman päivän välein. Takaisin saa vain uudelleen käynnistämällä pumpun tai sit valikosta käyttämällä suora yhetys päälle ja pois.
Eli ei ollut vaan wifin ongelma.
Nibe S1255-16,ukv220, maapiiri 1200m, lattialämmitys lankkulattia 180m2, laattalattia50m2,kanaali 70m , korjaamo 90m2. Ariterm 340 bio 40kw stokeri.
Keski-Suomi

Poissa jsjonttu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Maalämpöfoorumi
Vs: S1255 kadottaa verkkoyhteyden
« Vastaus #6 : 18.09.24 - klo:07:36 »
Moi,

Rekisteröidyin tänne, vaikka minulla ei ole MLP. Minulla on Pilp Nibe S735, joka käyttää ilmeisesti samaa S-käyttöliittymää kuin S-sarjalainen MLP.

Minulla on myös sama ongelma Wifin kanssa. Eli olen ajastanut omat modeemin käynnistymään uusiksi viiden päivän välein. Pilp ei osaa enää yhdistää wifiin kun modeemi on käynnistynyt uudelleen. Jos koitan manuaalisesti yhdistää wifiin pumpun käyttöpaneelista, niin salasanan laiton jälkeen jää vain oikeaan yläkulmaan se rinkula pyörimään ja mitään ei tapahdu...

Olen ollut Nibeen yhteydessä reilu kolme viikkoa ja sieltä kerrottiin, että odotetaan ensin uusinta softapäivitystä. No nyt on päivitetty uusi versio 3.2.8 ja edelleen tekee samaa.
Katsotaan mitä Nibeltä vastataan. Ei viitsisi aina pumppuakaan uudelleen käynnistää viikon välein...