Jos alavaraajan lämpötila on 50C, niin kuumakaasun lämpötilan pitääkin olla sadan asteen ja vähän ylikin paikkeilla.
Miksi noin kuuma alavaraaja?
Paisuntaventtiiliin ei kannata koskea, jos ei tiedä tasan tarkkaan mitä on tekemässä.
ATS
Ymmärrän kyllä kylmäainekierron ja paisuntaventtiilin toiminnan. Ja löytyy mittaritkin, mutta kylmäainetta ei ole. Niin en ihan vähässä ala kylmäainepiiriä ronkkimaan.
Alavaraajan lämpö ihan täysin käyttöveden takia. Jos laskee alavaraajan liian alas, niin ylävaraajan lämpö ei ennätä lämmittää käyttövettä joten hanasta tulee kylmää. Ja toisaalta alavaraajan lämpö tippuisi nopeasti suihkun aikaan sinne 30 hujakoille, eli silloin lämmityskierto alkaa siirtyä ylös ja lämpö laskee edelleen. Lapset kasvaneet tässä vuosien saatossa ja nykyään käydään pesulla itse kukin hieman eri aikaan ja veden kertakulutus on hieman vähentynyt. Joten ainakaan vielä tuolla asteen pudottamisella ei ole ollut vaikutusta lämpimän veden riittävyyteen. Vanhassa Oumanissa (203GT) ei ole ajastusmahdollisuutta, joka olisi kyllä mahtava ominaisuus, että voisi yöksi ja päiväksi laskea varaajan lämpöä reilusti alemmaksi ja illaksi taas ylös.
Edit: Katselin vanhoja trendejä niin ei se alavaraaja ihan 30 tipu mutta 35 kyllä, ja silloin alkaa vesi viilentyä. Ja lattiakierrossa säädetty max lämpötila on 33 astetta.