Voisiko muut 6kW F1245 käyttäjät katsoa mikä teillä on kiertovesipumpun nopeusasetus käyttöveden tekemiselle ? Mulla se on 40% niinkuin se on oletuksena ollutkin. Niben mukaan pitäisi nostaa -> 70%.
70% on mulla lämmitykselle.
Muutin nopeuden 40 % -> 70% koska Nibeltä tuli tämmöinen neuvo tuon legionellajutun suhteen. Ainakin sellaisen huomasin että lämmin vesi riitti entistä huonommin. Emäntä taas suihkutteli ensin ja sen jälkeen minä. Noh, kylmä suihkuhan sieltä tuli.
Ei muuta kuin pumpulle katsomaan mitä se siellä tekee. Käyttövettä toki teki ja dt oli noin 4 astetta.
Vastoin Niben ohjetta tiputin nyt pumpun nopeuden 70% -> 30% ja sillä näytti olevan dt nyt noin 7 astetta käyttövettä tehdessä. Saas nähdä mennäänkö parempaan suuntaan vai ei. Manuaalissa opastetaan että dt vettä tehdessä pitäisi olla 8 - 10 astetta. Siinä mielessä toi Niben maililla antama ohje on ihan hullu että pumpun nopeus pitäisi nostaa 70%.
Kun täällä muut niin kehuu veden riittävyyttä niin pistäkään tänne nyt sitten minkälaisilla asetuksilla te Nibeä ajatte ? Mitä muilla on asetettu "normaali" tilan lämpötilan start/stop rajoiksi ja mikä teillä on kiertovesipumpun nopeus käyttövedelle ?
Toimiiko muuten tuo luksus moodi siten että kun veden lämpö alittaa start rajan niin otetaan heti vastukset mukaan kompuran avuksi ? Eli siis vastukset päälle heti kun kompurakin käynnistyy ?
Ei oikein vakuuta tämä lämpimän veden riittävyys "normaali" tilassa. Onhan tässä tietysti mahdollista alkaa käyttämään tuota luksus moodia jolla vettä sitten riittäisi paremmin. Vertailuksi sen verran että edellisessä kämpässä meillä oli normaali 300 litran varaaja eikä sen kanssa meillä kertaakaan vesi loppunut vaikka on käynyt enempikin porukkaa lotraamassa.