Näin se varmaan on... kunnes joku toisin todistaa.
Nibellähän on varaosakatalogi netissä mistä asian voisi tarkistaa varsin nopeasti.

Tässä oma tilanne käyttövesijakson loppupuolelta. Lähtevä 57,6 astetta, palaava 54,1. dT 3,5.
Käyttöveden tekemisessä niin moni kompressorin pysäyttävä parametri alkaa olemaan tässä vanhemman mallin koneessa sen verran lähellä että paljon tuon lämpöisempää vettä ei pysty kompressorilla tekemään vaan lämmitysjakso pysähtyy aina johonkin kompressoria suojaavan ehdon täyttymiseen.
Ehtoja mm höyrystimen ja lauhduttimen maks dt 62 (kuvassa 61)
lauhduttimen maks lähtevän veden lämpötila 61 (57,6)
kuumakaasun paine 41 (36,5)
-""- lämpötila 125 (106)
Tässä tapauksessa jos varaaja ei olisi tarpeeksi lämmin käyttöveden teko olisi pysähtynyt lauhduttimen ja höyrystimen liian suuren lämpötilaeroon. Usein olen myös nähnyt että menoveden lämpötila keikkuu tuossa 61 asteen korvilla jolloin käyttöveden teko loppuu siihen. Monta tekijää kaikenkaikkiaan ja kaikkien tehtävä on suojella kompressoria. Paluuveden maksimi lämpötilaa Viessmannissa ei ole.
Sinänsä vain puhtaasta mielenkiinnosta kysymyksiä herättää tuo 6 astetta. Miksi juuri kuusi ja vielä jos arvo kaikille koneilla sama...

Ainakin itse olen järkeillyt että ehdot mitkä itsellä ensimmäisenä täyttyvät mahdollistavat pienempitehoisella koneella kuumemman käyttöveden tekemisen.