Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Stiebel 7kw kones  (Luettu 5271 kertaa)

Poissa SeppoS

• Tulokas
  • *
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Stiebel 7kw kones
« : 05.12.11 - klo:22:38 »
Mitä mieltä ylipäätään tästä vehkeestä.

Onko teillä pelannut hyvin onko huolto asiallista?

Onko ohjaus puolella mitään ongelmia ollut

Poissa Kimmo_L

• Konkari
  • Stiebel Eltron WPC 7
Re: Stiebel 7kw kones
« Vastaus #1 : 06.12.11 - klo:20:35 »

Minulla on nyt pari kuukautta ollut Stiebel Eltron WPC 7 käynnissä.
Hyvin on toiminut, ei mitään ongelmia. Säät ovat olleet niin samanlaisia koko ajan, että vielä ei ole päässyt säätämään lämmityskäyrää kunnolla kohdalleen. Tuskin siinäkään mitään ongelmaa tulee.

COP pelkässä talon lämmityskäytössä on ollut 5,7...6 välillä näillä keleillä (talo vasta rakenteilla; ilmanvaihto vielä olematon, joten sen lämpöhäviöt pieniä; sisälämpötilana olen pitänyt vain +18). Viileämmillä keleillä ja kun nostaa sisälämpötilaa, niin COP toki varmaankin heikkenee tuosta. Lämmintä käyttövettä ei käytetä tällä hetkellä; sen lämmityksen COP olisi tietysti oleellisesti huonompi.  Laitan tarkempia tilastotietoja myöhemmin, kun on enemmän kokemuksia.

Tyytyväinen olen hankintaan. Pidempiaikaisia kokemuksia ei ole vielä, mutta raportoin tänne, kun kertyy enemmän kokemuksia.
215 m², 600 m³, 175 m kaivo, 7,5 kW Stiebel Eltron WPC 7, Nereus lattialämmitys betonilaatassa, vuodesta 2011

Poissa Hans Byxor

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Stiebel 7kw kones
« Vastaus #2 : 07.12.11 - klo:10:46 »
Hyvinhän tuo Stiebel on pelannut - ollut tosin käytössä vasta viime keväästä saakka. Toivottavasti olen ensi keväänä samaa mieltä.  :)

Huollosta en tiedä mutta täkäläinen asennusliike teki todella siistiä työtä ja sovittu aikataulu piti tismalleen. Stiebelillä on 7 vuoden kompuratakuu mutta toivottavasti senkään käytännön toteutuksesta ei tarvitse ottaa selvää.

Ohjauspuolellakaan ei ole mitään suurempia omituisuuksia. Ohjaimen otto- ja antoenergiamittaukset ovat ihan kiva ominaisuus, jos tykkää väsäillä tilastoja. Luvut ovat tosin jostain syystä eri valikoissa... :-?

Oikeasti typerä piirre Stiebelissä on antilegionellatoiminto, joka haluaisi kuumentaa varaajan joka yö +60C:een. Siispä en ole pitänyt tuota päällä kuin noin yhtenä päivänä kuukaudessa.
« Viimeksi muokattu: 07.12.11 - klo:10:47 kirjoittanut Stig_Ombord »
Stiebel Eltron WPF10E + SBB302WP + SBP100 puskuri. Kaivon aktiivisyvyys 180 m.