Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Husdata ei toimi.  (Luettu 5694 kertaa)

peki

• Vieras
Husdata ei toimi.
« : 18.04.12 - klo:23:55 »
En tajua, eikä tajua kukaan muukaan aiheeseen tutustunut miksi toi Husdatan ohjelma ei toimi.
Ohjelma sinänsä varmaan toimii, mutta mitään tietoa se ei pumpulta löydä.
Virhelogiin menee kaikki mahdolliset mittaukset.
Tuli vielä mieleen toi kieliasetus. Onko kellään Suomeksi toiminut?
« Viimeksi muokattu: 18.04.12 - klo:23:59 kirjoittanut peki »

Poissa Xm25td

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Husdata ei toimi.
« Vastaus #1 : 19.04.12 - klo:18:59 »
Mikäs pumppu sulla olikaan? Ja millainen adapteri?
Itse en ole testannut ohjelmaa muussa kuin suomenkielisessä XP:ssä, ja siinä pitää laittaa maa-asetukseksi ruotsi.

peki

• Vieras
« Vastaus #2 : 19.04.12 - klo:20:46 »
Tuo kaapeli on Peterin paketissa tullut ja sitten ostin sieltä muuntokaapelin USB- RS232 VGA kaapelin jossa USP liitäntä koneelle.
Englannin kielisellä se ei löydä ollenkaan yhteyttä pumpulle, herjaa noista porteista ja suomenkielisenä väittää että yhteys pumppuun ok vaikkei olis edes kaapelia kytkettynä.
Pumppu on IVT C 7 ja version numero 3.05 ja ohjain Rego 600.
« Viimeksi muokattu: 19.04.12 - klo:20:59 kirjoittanut peki »

Poissa juja

• Täysjäsen
  • Carrier 30NQ E9+300l+220l 190m vs. 302m²
« Vastaus #3 : 19.04.12 - klo:21:39 »
Tuliko muuntokaapelin mukana ajuria? Onko asennettu? Suomen kielellä tuon Statlinkin pitäisi toimia kyllä, tai siis ainakin mulla toimii. Tietokoneelle pitää määrittää virtuaalisarjaportti, muuntokaapelin ajuri taitaa tehdä sen itse, mutta se täytyy myös määrittää Statlinkissä kohdassa määritykset-> interfaces-> yhdistetty porttiin. Portin voi käydä katsomassa vaikka laitehallinnasta. Husdata-kaapelissa oleva USB-liitin on myös kytkettävä tietokoneeseen, se toimii virtakaapelina.

Poissa Xm25td

• Täysjäsen
« Vastaus #4 : 19.04.12 - klo:21:48 »
Voipi olla että statlink nuuhkii väärää com-porttia. Juuri nyt mulla ei ole statlinkiä eikä windows-konetta joista voisi luntata, mutta vilkaise onko statlinkin asetuksissa sarjaportin valinta jossain. Ja sitten pitäisi selvittää mikä sarjaportin (com-portin) numero sillä usb-kikkareella on.
Statlinkiin sitten se usb-sovittminen com-portin numero. Noi usb-kikkareet ovat siitä keljuja, että ne saattavat saada uuden numeron jos kikkareen irrottaa ja laittaa takaisin. Varsinkin jos kytkee sen eri usb-porttiin.
Vähän vaikea neuvoa kun ei tosiaan voi luntata mistä mikäkin löytyy.

se kaapeli ei muuten varmaankaan ole vga-kaapeli vaan 9-pinnisellä d-liittimellä sarjaporttikaapeli. vga-kaapeli on 15-pinnisellä liittimellä varustettu monitorin kaapeli. Mutta asia kyllä tuli selväksi.

peki

• Vieras
« Vastaus #5 : 19.04.12 - klo:21:49 »
Se pikku cd tuli paketissa, Olisko ajuri siinä?  Statlinkin ohjelmaa se ei kuitenkaan sisältänyt.

Poissa juja

• Täysjäsen
  • Carrier 30NQ E9+300l+220l 190m vs. 302m²
« Vastaus #6 : 19.04.12 - klo:21:56 »
Ajuri on tyypillisesti juuri tuollaisella pikku CD:llä. En nyt ihan satavarma ole pitääkö se aina asentaa, mutta minä asensin eikä siitä ainakaan haittaa ole ollut.

peki

• Vieras
« Vastaus #7 : 19.04.12 - klo:22:02 »
Joo, tökkäsin ton adapterin koneeseen ja samantien ajurit tuli varmaan cd ltä. Samalla kerto että missä portissa tuo on nyt kiinni. :)

Poissa Pasmari

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #8 : 19.04.12 - klo:22:09 »
Minulla on pari kuukautta ollut Husdata Statlink ja toimii nyt moitteetta suomen kielisenä.
Itse ostin muuntokaapelin (sarjaportti/USB) Verkkokaupasta ja mukana tuli levyke, josta voi asentaa ajurin. Se siis tarvtaan. Portin kanssa oli jotain ongelmaa, mutta oikea löytyi. Yhteyden saaminen Husdata Online´iin sen sijaan takkusi todella. Olen selostanut oman ratkaisuni ongelmaan osiossa "Husdata Online", josta sen voi katsoa.

peki

• Vieras
« Vastaus #9 : 19.04.12 - klo:22:31 »
Hee, toi toimii viimein. Kiitos avusta teille :)
Nettiin vielä pitäs tää virittää. Täytyy kattoo noi ohjeet tuolta sun
aikasemmasta ketjusta Pasmari.

peki

• Vieras
« Vastaus #10 : 19.04.12 - klo:23:40 »
Vihree pallo tuli tonne Husdatan sivuille :)
SUURET kiitokset kaikille auttaneille :)

peki

• Vieras
« Vastaus #11 : 21.04.12 - klo:00:31 »
Jatkoa.....
Tää kone tietysti tilttas aamulla taas kun lämpes liikaa.
 kysymys:
Miten saan tuolla Husdatassa toimimaan ton kwh laskurin?
Näyttäs että tänään olis vieny 0,1kwh?