hmmm... mulla sama kone VKL mallina ei siis oo viilennys patteria, mutta tuloilman lämpeäminen koneessa on ärsyttänyt täälläkin.
Siispä kokeilin eristää telttapohjalla lto kennon tukkoon ohituspellin alta... -> oli pieni vaikutus jos ollenkaan, mutta tippui tulo asteella.
ja nyt näyttää sekä sisä, että jäte samaa jolloin ei ainakaan lto enää vaikuta.
Sen sijaan mulla on näköjään sellainen vika että jälkilämmitys patterin termostaatti venttiili ei sulkeudu täydellisesti ja lattia piiriissä kiertävä vesi pääsi kiertämään ja lämmitti ilmaa 2°C
Varmistin asian vielä lattialämpöpiirissä olevasta virtaus mittarista kun suljin hanat JLP patterille tippui viraus 0,35l/m --> 0,32l/m.
Kannattaa kokeilla sulkea patterin hanat, jos on auki ja katsoa vaikutusta.
tässä mun koneen ilmoittamat arvot:
Lähtö tilanne:
Ulko 16
Tulo 22
Sisä 23
Jäte 22
suljettu / eristetty lto-kennon virtaus:
Ulko 16
Tulo 21
Sisä 22
Jäte 22
JLP patterin hanat kiinni:
Ulko 16
Tulo 19
Sisä 22
Jäte 22
Tuloilman lämpeäminen tippui 3 astetta näillä operaatiolla eli puolella
Sitten vielä ajatus viilennyksestä jos on runsas vetinen lämpökaivo eikä ole viinapiiri mahdollisuutta!
Voisiko ajtella niin että,
jos laittaisi JLP patteriin 3 tie venttiilit ja kesä asenossa pumppaisi kaivosta vettä patterin läpi sadevesi viemäriin...
olisi jonkinlainen viilennys??