Kaksi anturia minullakin tulee, eli BT6 ylävaraajan pohjasta, ja BT25 alavaraajan menoputkesta. BT7:lle (ylävaraajan yläpää) ei ole sopivaa yhdetta Akvassa. BT6 käynnistää käyttövesijakson, ja sen pysäytysrajan?? rajan olet nyt asettanut 60 asteeseen. Minulla se on 50C, käynnistys 45C
Vertailun vuoksi, minulla käyttövettä on tehty n 10% kokonaistunneista, eli pääosa käyttöveden energiasta on otettu alavaraajan kierukalla. Osa erosta johtuu patterilämmityksen vaatimasta alalämmöstä, mutta kyllä sinulla on jotakin "ristissä".
Onko sinulla vaihtoventtiili paluuputkessa varaajalta Nibelle ? Ja toimiiko se samalla kuin Niben sisäinenkin menopuolella kääntyy ? Senhän sekä näkee, että kuulee, ja vielä aistii, kun kokeilee paluuputken lämpöä vaihdon jälkeen. Vaihto tapahtuu aina käyttövesijakson alkaessa, lepoasento on lämmitys.
Jos (toimivaa) paluun vaihtoventtiiliä ei ole, voi käydä niin, että käyttövesijakso käynnistyy aina ennen lämmitysjaksoa, ja korottaa alalämmönkin samalla , kun vetää paluuveden alasäiliöstä. Tuolta tulos ainakin nyt vaikuttaa. Myös käyntijaksojen keskipituus viittaa samaan; pelkkä käyttövesijakso on varsin lyhyt; minulla pienemmällä säiliöllä ja alemmilla asetuksilla n 15 min.