Hei,
Osaako joku selventää mitä WPC7-pumpustakin löytyvä säädindynamiikka asetus tekee käytännössä. Ilmeisesti liittyy siihen, miten helposti pumppu käyttää sähkövastuksia apuna, jos niiden käyttö on muutoin sallittuna. Asetuksen default-arvo on 10, josta manuaali sanoo, että se sopisi nopeasti reagoiviin piireihin ja sitten maksimiarvo 30 hitaasti reagoiviin.
Minulla on harkkotalo, jossa betonilattiat (1,5krs / 490m3 + tekninentila/varasto n. 30m3). Kannattaisiko minun muuttaa tuota asetusta suuremmaksi, koska olen sallinut lämpövastuksien käytön apuna jo -5 kylmemmässä kelissä? Tämä sen vuoksi, että epäilen talossa olevan vielä rakennekosteutta, mikä lisää lämmityksen tarvetta. Sähkönkulutus ei sinänsä ole ollut ongelma, mutta kiinnostaisi ymmärtää paremmin tuon asetuksen vaikutusta.
Eilen illalla katsottuna edellisten kuuden vuorokauden käyntiaika kompressorilla oli ollut noin 14 - 15 h / vrk ja sähkövastusta oli käytetty n. 20kwh / vrk lisänä. Maapiirin paluulämpötila kylmenee n. -2.5c tienoille jakson aikana. Kylmää ulkona oli tuona aikana haarukassa -10 - -15.
Mietin, että voisi ehkä alentaa sähkövastusten käytön lämpötilaa nykyisestä -5, koska pumpussa on jäljellä tunteja per vuorokausi, tai sitten säätää tätä säädindynamiikka-asetusta.
T. Mikko