Jos olet mitannut että COP on pysynyt samana, niin silloin kait lauhtumispaine on noussut samassa suhteessa höyrystymispaineen nousun kanssa.
Tätähän tässä koetan pähkäillä,jos kompressorille tulevan imukaasun lämpötila nousee niin tuntuis loogiselta että kompressorilta lähtevän kaasun lämpötila nousee jossain suhteessa,,,mutta kun imukaasussa energiasisältöön vaikuttaa vielä kaasun tiheys(massa)
niin muuttuuko imukaasun tiheys jos sen lämpötila nousee?
edit:
Täsmennän vielä että jos/kun imukaasun lämpötila/paine nousee niin normaalistihan kaasun paineen noustessa kaasun tiheys nousee suhteessa paineeseen,ja ainakin kylmäainekaasulle on ominaista että kun kaasun paine nousee riittävästi niin kaasusta tuleekin nestettä.
Pitaisikö muuten tuo sun paisuntaventtiililtä lähtevän kaasun (kylmäainesumu) lämpötila olla -1,9C? Kaiken järjen mukaan sen lämpötila pitää olla pienempi kuin höyrystimen jälkeen
Joo,varmaan itse kylmäainekaasun lämpötila voi hyvinkin olla tuota (-1,9C) luokkaa.
Tässä vaan mitataan paisarilta lähtevän putken pintalämpötilaa ja kuten tuosta kuvasta näkyy niin paisarin ja höyrystimen välinen putki on varsin lyhyt,n 100mm, joten ympäristölämpötila luultavasti nostaa anturin lämpötilaa.
Toinen mahdollisuus voisi olla että paisarin suuttimesta lähtevä kylmäainesuihku ei vielä ole mitta-anturin kohdalla täysin höyrystynyt.Siinä kun suuttimesta mitta-anturiin on vain 50mm matkaa.
Noin se on kuitenkin aina ollut,eli paisarilta lähtevästä putkesta mitattu lämpötila on asteen-pari korkeampi kuin höyrystimeltä lähtevästä putkesta mitattu.