Samaa jauhantaa samoista masiinoista, paljolti siitä syystä että moisen hankkineet eivät ole ymmärtäneet tai myyjät ovat vedättäneet että yksistään sillä pärjää ilman apuja, vastustunteja tjms...eli menee sinne diipadaapa puolelle...vähän niinku tämäkin alkaa mennä.
Talosta pitää löytyä semmonen mitä voi kutsua sitten "päälämmönlähteeksi", minun mielessä tässä on lähinnä semmonen hybrido jossa PILP on pohjana ja hoitaa ~3 vuoden aikaa ja avuksi siihen sitten sopiva maapatteri+piiri tuomaan kesän talven tuiverrukseen...+kosteudenpoistoon kesälle, mutta tuossa ei nyt sitten oikein löydy sitä jota voi kutsua "päälämmönlähteeksi"... sori.
Siis meinaat, että maapiiristä saadaan talon lämmöntarvetta vastaava energiamäärä kiskottua irti? Eli vaikkapa tässä 200m2 esimerkissä mitä ollaan pyöritelty niin se 12MWh/a + 1MWh/a vuotoilmaa. Kai sekin on mahdollista jos asuu vaikkapa Islannin vulkaanisilla alueilla...
Takastahan tässä on ollut puhetta ja toki se talo sillä lämpiää, en sitä kiistä. Se vaan tietää sitten kymmentä (pino)mottia puita vuodessa. Edelleenkään ei mun yöunet siinä mene jos joku sen reitin valitsee. Mun nähdäkseni kuitenkin tuolloin takka on se päälämmönlähde ja PILP avustaa. Toisaalta aivan sama miksi niitä lämmitysjärjestelmän komponentteja kutsuu. Sitä vaan yritin jankata, että PILP ei kata puoliakaan uuden omakotitalon lämmöntarpeesta (taisiis toki vastuskäytöllä kattaa). Se on vaan helpompi tapa sanoa sama asian kun sanoo, että siitä ei ole päälämmönlähteeksi.