Takan ja saunan käyttö selittänee tuota pientä lämmitystä. Laita uudestaan arvot sitten, kun olisi kovat pakkaset (ja mielellään sellaisena päivänä, kun ei olisi takkaa tai saunaa käytetty).
Tämä oli ensimmäinen datan keruu eiliseltä ja ajattelin vain onko jotain pielessä kun muilla näyttää olevan enemmän käynnistyksiä kuin meillä. Toi käyttöveden delta tuntuu kaikilla olevan Niben suositusten alapuolella. Mistä se johtuu ja onko sillä edes väliä?
Ole vaan tyytyväinen pienestä käynnistysten määrästä
Johtunee tällä kertaa tosin pääasiassa takan ja saunan käytöstä.
Käyttöveden deltasta Nibessä en oikein osaa sanoa. Minulla Stiebelissä on huomattavasti suurempi delta käyttöveden lämmityksessä. Perusrakenne Nibe 1245:ssä pitäisi olla samankaltainen kuin minun Stiebel WPC:ssä, mutta voihan niissä olla eroa kiertopumpun tehossa ja painehäviössä varaajakierukassa ja lämmönvaihtimessa.
Ei sinun tuostakaan huolissasi kannata olla; ihan mallikkaasti homma tuntuu toimivan sinun pumpussasi.
Ymmärsinkö oikein, että sinulla on 300 litran sähkövaraaja käyttövedelle tuon Niben 180 litraisen perässä? Olet sitten hyvin varautunut isompaankin kylpemiseen.
Minulla on vain Stiebelin sisäinen 175 litraa ja sekin on nelihenkisessä perheessä riittänyt ihan hyvin. (Myönnän, että on tullut todistettua sen loppuminenkin, kun kahdesta suihkusta on riittävän pitkään laskettu suihku täysillä. Normaalikäytössä riittää kyllä hyvin, myös isommalla vierasporukalla saunoessa, kun ei tarkoituksella tuhlaa mielettömästi vettä.)
Onko sinulla mitään mittaussysteemiä, että saisit mitattua tuon erillisen varaajan kuluttaman sähkön?