Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Rego637 siirtyminen ASIAKAS2-tasolle etänä sarjaporttiohjauksen kautta  (Luettu 4618 kertaa)

Poissa Garo

• Tulokas
  • *
  • Maalämpöfoorumi
Minulla on mökillä Rego637:ään perustuva maalämpöpumppu, johon olen kytkenyt sarjaporttijohdon (rakennettu http://rago600.sourceforge.net/ ohjeiden mukaan). Kaikki em. sivun toiminnot toimivat erinomaisesti, mutta missään ei ole mainittu miten pystyn siirtymään ASIAKAS2-tasolle "etänä".

Manuaalin mukaan ASIAKAS2-tasolle päästään "Painamalla Lämpö-painiketta, kunnes näytössä näkyy Access = ASIAKAS2." Tämä onnistuu helposti jos olisin mökillä painamassa nappia pohjassa, mutta toistaiseksi en ole keksinyt miten saan tehtyä tämän "napin pohjassa painamisen" sarjaporttiliitännän kautta.

Onko ehdotuksia? Muuten näytön luku sarjaportin kautta, sekä nappien painaminen ja valintapyörän pyöritys onnistuu hyvin etänä, mutta jotkut asetuksista (esim valikko 5.7, "Select external controls") ovat vain asiakas2-tason takana, koska en ole löytänyt netistä tietoa mistä ohjaimen muistipaikoista nämä tiedot löytyvät.

Poissa peki

• Konkari
  • IVT C7 168m kaivo. Maalämpöä kesäkuu 2004 alkaen
Eipä taida etänä onnistua tuo huoltovalikkoon pääsy :-[ Ei ainakaan Rego 600  kanssa.

Poissa Garo

• Tulokas
  • *
  • Maalämpöfoorumi
Harmi jos näin on. Olisi tarkoitus yrittää muutella lisälämpövastuksen käyttöönoton ajankohtaa (valikko 8.1), koska se iskee nyt oletuksena tunnin päästä kompressorin alkamisesta jos kompressori ei itse ehdi tässä ajassa nostaa lämpötilaa. Tavoitteena tietenkin selvittää voisiko tällä optimoida sähkönkulutusta silloin kuin ei olla itse mökillä.

Poissa peki

• Konkari
Harmi jos näin on. Olisi tarkoitus yrittää muutella lisälämpövastuksen käyttöönoton ajankohtaa (valikko 8.1), koska se iskee nyt oletuksena tunnin päästä kompressorin alkamisesta jos kompressori ei itse ehdi tässä ajassa nostaa lämpötilaa. Tavoitteena tietenkin selvittää voisiko tällä optimoida sähkönkulutusta silloin kuin ei olla itse mökillä.
Mulla tuo viiveaika on 90 minuuttia eikä ole kello kerennyt koskaan puoliväliä pidemmälle :)
Voithan tiputtaa käyrää ja hienosäätöä etänä?

Poissa Garo

• Tulokas
  • *
  • Maalämpöfoorumi
Mulla tuo viiveaika on 90 minuuttia eikä ole kello kerennyt koskaan puoliväliä pidemmälle :)

Kyllä voin. Lämpökäyrän vaikutus on jäänyt minulle hieman epäselväksi. Tämä eksyy nyt alkuperäisestä aiheesta, joten pitää ehkä postata toiseen alafoorumiin.

Tällä hetkellä asetuksina on ollut seuraavanlaiset:
 - Lämpökäyrä: 5.5
 - Lämpökäyrän hienosäätö: 1
 - Sisälämpötilan tavoite: 15 'C
 - Sisälämmön vaikutus lämpökäyrään: 0.5 (eli 50%)

Eli minun pitäisi pystyä vaikuttamaan lämpökäyrällä siihen miten herkästi kompressori alkaa lämmittämään lattialämmityspiirissä kulkevaa vettä? Nyt järjestelmä antaa lattialämmön pudota n. 17 asteeseen, jonka jälkeen se alkaa lämmittämään aluksi kompressorilla ja myöhemmin lämpövastuksella jolloin lämpötila nousee aina 40 asteeseen asti. Sitten lattialämpö taas alkaa pikkuhiljaa viiletä kunnes tämä reilun vuorokauden mittainen sykli alkaa taas. Selventävä kuva löytyy täältä: http://imgur.com/nbKWQBA

Poissa peki

• Konkari

Kyllä voin. Lämpökäyrän vaikutus on jäänyt minulle hieman epäselväksi. Tämä eksyy nyt alkuperäisestä aiheesta, joten pitää ehkä postata toiseen alafoorumiin.

Tällä hetkellä asetuksina on ollut seuraavanlaiset:
 - Lämpökäyrä: 5.5
 - Lämpökäyrän hienosäätö: 1
 - Sisälämpötilan tavoite: 15 'C
 - Sisälämmön vaikutus lämpökäyrään: 0.5 (eli 50%)

Eli minun pitäisi pystyä vaikuttamaan lämpökäyrällä siihen miten herkästi kompressori alkaa lämmittämään lattialämmityspiirissä kulkevaa vettä? Nyt järjestelmä antaa lattialämmön pudota n. 17 asteeseen, jonka jälkeen se alkaa lämmittämään aluksi kompressorilla ja myöhemmin lämpövastuksella jolloin lämpötila nousee aina 40 asteeseen asti. Sitten lattialämpö taas alkaa pikkuhiljaa viiletä kunnes tämä reilun vuorokauden mittainen sykli alkaa taas. Selventävä kuva löytyy täältä: http://imgur.com/nbKWQBA
Muistatko yhtään paljonko koneessa on kytkentäeron asetus? Aika iso tuo vaihteluväli?
Käyrä= Mittaa ulkoilman muutoksista aiheutuvaa lämmitystarpeen muutosta.
Hienosäätö= Hienosäätää tuota käyrän asentoa  jos käyrä on  loiva tai jyrkkä, lineaarisesti kumminkin.
Kytkentäerotus= Vaihetluväli  lämmityslitkulla. Esim start 27C ja stoppaa 32C niin kytkentäerotus tässä esimerkissä 5C.
Ei oikein auennut tuo linkin sisältö :-[