Rakentaminen on nyt siinä vaiheessa, että tekninen tila on vesieristetty ja laatoitettu ja viime perjantaina 17.1.2014 saatiin Viessmann Vitacal 222-G tulille. Pumppu oli lähtenyt käyntiin normaalisti, mutta sitten illalla muutaman tunnin kuluttua tuli häiriöilmoituksena vikakoodit D3 (matalapaine maaliuoksessa) ja D9 (pumppu). Kuittasin itse virheet ja pumppu lähti käyntiin. Vikailmoitukset kuitenkin uusiutuivat lauantaina ja sain ne taas kuitatuksi ja pumppu lähti käyntiin.
Huomasin sitten myöhemmin lauantai-illalla, että yksi pääsulake oli tonttikeskuksesta pimeänä kun 3-vaihevirralla toimiva sirkkeli ei toiminut. Vaihdoin sulakkeen ja siinä sulakkeita vuoron perään tarkistettaessa pumppu tietysti taas sammui (sulake oli palanut niin, että nasta ei ollut ponnahtanut pois). Pumppu kuitenkin käynnistyi taas normaalisti, kun virrat saatiin päälle. Meni parii tuntia ja taas tuli vikakoodi päälle. Pumpun myynyt henkilö kävi myös paikalla useamman kertaa ja ihmetteli missä vika. Ei päässyt perille syystä vaikka tutki parametriasetukset ym. Lupasi kuitenkin perehtyä asiaan ja selvittää mitä nuo D3 ja D9 vikakoodit oikein tarkoittavat.
Sunnuntaiaamuna työmaalla oli sitten kylmä. Pumppu oli sammunut ja lemu teknisessä tilassa pistävä. Maapiirin nestettä oli valunut pumpun alle ja tuli kiire ilmoittaa asiasta myyjälle. Onneksi pumpun myyjä asuu vain parin kilometrin päässä niin hän pääsi katsomaan tilannetta heti sunnuntaiaamuna. Etupelti pois ja sisältä näkyi, että maapiirin pumpulta oli yksi letku korkannut pois. Paisunta-astian sisältö oli valunut lattialle ja maapiirin pumppu pysähtynyt (kuten koko pumppu muutenkin). Hätäratkaisuna kytkettiin kompressori pois päältä ja lämmitys sähkövastusten kautta. Maanantaiaamuna varsinainen asentaja kävi sitten laittamassa letkun paikalleen ja tällä kertaa tukevasti. Jostain syystä letkusta oli unohtunut klemmari tehtaalta ja siksi (ihme sinällään) letku oli päässyt korkkaamaan. Huolimattomutta siis tehtaan kokoomalinjalla.
Nyt kone on toiminut ilman vikailmoituksia pari päivää. Kysymys kuitenkin kuuluu, että mitä nuo vikakoodit D3 ja D9 tarkoittavat? Onko mahdollista, että tuo löysästi kiinni ollut letku aiheutti hälyt?