....Totuus vaan näyttää olevan, että yllättävän monta hyvääkin merkkiä saa pudottaa pois myyjien "heikkouden" vuoksi ja tarjousten epämääräisyyden johdosta, se vaan on valitettavaa. On ikävää lukea tarjouksista sitten rivien välistä, että esim ulkoanturin asennus ei kuulukkaan hintaan, vaikka olen pyytänyt tarjouksen kattavasta toimituksesta, tyyliin tuossa on reijän paikka ja pannuhuone on tässä....hoitakaa homma ja antakaa kokonaishinta
Ei kannata lannistua, myyjät yrittävät päästä mahdollisimman helpolla.
Käyttävät "vanhoja pohjia" joista jää aina jotain pientä epämääräista, mutta sitähän kaupankäynti on...
... tarkennetaan tarjouksia... hiotaan... vaaditaan lisää.... jne.
Kaksi - kolme asiallaista konetta/tarjousta kannattaa hieroa kaupankäyntimielessä niin pitkälle kuin suinkin jaksat.
Vaivaa tuottaa, mutta kirkastuu itsellesikin mitä olet ostamassa = saamassa.
Älä laita nimeä paperiin jos siinä ei kaikki ole kirjattu kuten olette sopineet
Aikanan jouduin useamman asian "korjauttamaan" tarjouksiin.
Lähestyin asiaa samoin kuin sinä, eli kokonaistoimituksena.
Ja varsinkin sen, jonka kanssa teet kaupat, tee asia viestityksessä (esim. s-posti) totaalisen selväksi että hänellä on kokonaisvastuu.
Hommassa "tarvitaan" kaivon poraajaa, kaivinkonetta, timanttiporaajaa, putkimiestä, LVI-asentajaa, sähkömiestä, asbestimiestä (vanhoissa kohteissa), rakennusmiestä... eli vilske käy työmaalla.
Minulla oli kokonaistoimitus ja varmaan maksoin DIY miesten mielestä liikaa (n. 13000€, verovähennykset ja energia-avustus huomioiden), mutta olen tyytyväinen ratkaisuun.
Lämpö oli pois päältä alle 2 päivää ja hoitivat homman ammattimaisesti.
Yksi toimittaja olisi tarvinnut 2-3 viikko hommiinsa, ei pärjännyt tarjouskilpailussa
Jos palastelet, koordinoit, sovitat ja teet itse, niin aloita "heti" kaivon porauksella ja varsinainen homma kesän alussa niin ei tule hoppu ja vilu.
Tsemppiä rojektiin !
Tämä foorumi on upea paikka peilata ajatuksia ja ehdotuksia.
Tutustuin tähän vasta hankinnan jälkeen ja nyt "luulen ymmärtäväni" miten mun kone toimii. Kiitos opastajille !
nim. entinen öljylämmittäjä, jonka energialasku putosi 1800-1900 €/v.