Morjesta!
Onko Lehtihen niin, että sinuklla on ESI11 laitteessa PCO5+ logiikka? Oilonin (lämpöässä) asiantuntiija kertoi, että minun koko logiikka täytyisi päivittää PCO3 > PCO5+ jotta saisin modbus yhteyden. Ja hän väitti, että silloinkin ainut tapa on BMS2 ja modbus RTU. Eli hänen mukaansa modbus TCP ei ole edes mahdollinen ässäcontrollissa.
Olen opiskellut tätä hommaa nyt melko pitkään ja juttelisin mielelläni jonkun asiaan perehtyneen kanssa. Arvostaisin erittäin paljon jos voisit Lehtihen heittää mulle sähköpostia manundi ät gmail. Kiinnostais ottaa puhelu ja selvittää homma lopultakin kuntoon. Homman selvittyä lupaan kirjata kaiken selvittämäni asian ylös ja pistää jakoon, jotta muut assäcontrollin kanssa taistelevat pääsevät helpommalla.
Vastaan vaikka minulta ei kysytty. Minulla 2014 käyttöönotettu ESi 14, jota olen toistaiseksi ohjannut Ässäcontrollin avulla.
En tiedä PCO:n versiota, mutta mentäessä pumpun IP-osoitteeseen selaimella avautuu pCO Web:in nettisivu punaisella bannerilla varustettuna ja, ja kerrotaan mm. firmware versioksi A1.4.11 - B1.2.4 (kts. liite alla). Portscannerilla näen, että pumpun IP:llä auki portti 502 (kuten myös mm. portit 21 (FTP), 23 (Telnet), 80 (HTTP)). Nyt muutaman päivän hakenut Modbus TCP:n välityksellä dataa Home Assistanttiin ja hienosti näyttää pelaavan. Vielä en ole rohjennut koittaa rekistereihin kirjoittamista, mutta kun hieman keräilen rohkeutta ja mietin mikä olisi paras logiikka ohjata konetta perustuen esim. pörssisähkön hintaan, ja aurinkovoimalan tuottoon, se olisi seuraavaksi tarkoituksenani.
Oletko katsonut onko pumpullasi portti 502 auki, joka indikoisi Modbusin olevan käytössä?