Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Suosituksia varmatoimisesta rs232-usb adapterista?  (Luettu 6537 kertaa)

Poissa jehol

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
Nuita sarjaporttiadaptereita kun olen itsekin nähnyt 10 vuoden varrella jos jonkin moisia ja toiset toimii paremmin kuin toiset. Joissain ainakin muistini mukaan ongelma ettei pidä tilaa onlinenä kuin silloin kun dataa liikkuu. Mutta ovat varmasti menneet eteenpäin noissakin tekniikka vuosien saatossa. Olen siis IVT C7, rego600:a kytkemässä husdatan kaapelilla läppäriin ja käsitin että 5V virran ottaa suoraan usb liittimessä, mutta data siirtyy alkuperäispiuhassa D9 liittimistä sarjaporttia pitkin - ja koneessa ei tietty enää sarjaporttia ole. Onko teillä vastaavaa toteutusta, joka toimisi pomminvarmasti?
Kiitos!
Jens

Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Matias

• Konkari
Vs: Suosituksia varmatoimisesta rs232-usb adapterista?
« Vastaus #1 : 24.04.16 - klo:21:37 »
 Logtemp/1-wire systeemi toimii ihan hyvin sellaisella yhdistelmällä että mittauspiiri on Rs232 (D9) adapterissa ja tämä adapteri on kannettavassa Rs232/USB adapterilla.
USB portista tulee käyttöjännite 5V ja data menee samasta USB portista kannettavaan.

Rs232 adpteri on tuollainen   http://www.tietopetri.fi/rsadap.html

USB adapteri on "Prolific USB-to-Serial Comm Port"

Yhdistelmä tarttee parametroida Com porttina tietsikkaan vaikka liitetään USB porttiin (ainakin Logtemp sovelluksella)
9kw Ekowell EPT400 vuodesta 1998
Jämä Kantikas 1250l Keruu 2X200m

Poissa jehol

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #2 : 24.04.16 - klo:21:40 »
Kiitos Matias. Lähinnä haen tuota parhaiten toimivaa adapteria koska tiedän kokemuksesta että niitä on susia, joten itse itselleni vastaan, koska tarkistin asian vanhalta asiakkaaltani jossa käytetään monia kriittisiä rs232 liitennäisiä laitteita. Sandbergin tuote on monen testatun adapterin jälkeen todettu niin toimivaksi, että vain sitä tilataan 133-08:
http://www.sandberg.it/fi-fi/product/USB-to-Serial-Link-9-pin

T. Jens
Ps. Saan tuota suoraan tukusta hintaan 35€ sis. postikulun, jos joku sattuu olemaan vailla ;)

Poissa Täystiili

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #3 : 25.04.16 - klo:14:16 »
Minulla olisi tarvetta myös samaiselle RS232/USB-muuntimelle, lähetin yv:n sinulle.