Kyllä tuo siltä vaikuttaisi että tuo menee juurinkin noin. Muistelen että sulla oli joku taulukko noista jossain olemassa?
Siitä en osaa sanoa mitään että miksi tuo käyttäytyy noin. Paisuntaventtiilin asento näyttää varsin epämääräiselle login mukaan ja kuitenkin trendi on selvä käyntijakson alkupäästä eli venttiili pikkuhiljaa sulkeutuu enemmän. En tiedä näkyykö logissa todellakin venttiilin asento "reaaliaikaisesti" vai antaako se logiin harvempaa signaalia kuin miten säätö todellisuudessa menee.
Tässä koneessa tulistus pysyy kokojakson ajan noin 3K. Osaakos joku sanoa mitä sitten tapahtuu jos tulistuksen määrä alkaa kasvamaan? Voiko tuo johtaa kuvailemaasi tilanteeseen(osaako seppant kommentoida)? Itse en pysty sitä nyt täältä töistä käsin funtsimaan...
No niin, liitteenä muutamat kuvat ja arvot omasta koneesta.
Hahmottelin lisäksi tuohon seppaantin aiemmin tekemään kuvaan yhden käyttöveden jakson sekä lämmitysjakson, joka oli tehty kesällä testimielellä.
Kummassakin noissa testikäppyröissä oli suht lämpimät kaivot ja täten on paineet ja kaasut paremmalla tasolla kuin mitä nyt talvella.
Omissa käppyröissäni näkyy sitten vähän pidemmän ajan seurantaa, joita olen silloin tällöin ottanut talteen.
Tuon kuvan perusteella ei se kuumakaasu hirveästi näytä 'karkavaan', mutta enemmän tuo käyrän kulmakerroin ja jyrkkyys näkyykin noissa yhden syklin mittauksissa, eli ekassa kuvassa.
Miksi se sitten on noin, enpä tosiaan tiedä. Onko se sitten kuitenkin niin lyhyt lämmitysaika, että aluksi tulee liian hyviä arvoja, ennen kuin ehtii käynti tasaantumaan? Mutta on nuo minun käppyrät vähän jyrkempiä kuin Viessmanneissa.
Mutta hienoja lukuja saat tuolta seurannasta! Haaveena olis itellekin saada joku logitus. Mutta se on sitten joskus, nyt mennään manuaalilogituksella.