Moro,
tuollainen kapistus hyrähti tulille hiljattain ja nyt alkaa asetusten hakeminen.
Taustatietoa:
-Uusi talo 122 m2, sisäkorkeus 2,6 m
-Erillinen autotalli 95 m2, sisäkorkeus 4.0 m, sisälämmöt nyt 14-15c ja siinä hyvä.
-Molemmissa vesikiertoinen lattialämmitys
-Autotalli talon lämmityksen kanssa rinnakkain, lämpökanaali 2x25 mm, matkaa 25m suuntaansa.
-Molemmissa vallox LTO
-Lämpökaivo 180m, kallio heti maanpinnassa.
-Taloudessa 2 henkilöä, suihkut käytännössä joka ilta klo 21 paikkeilla.
-Makkareissa ja OH termostaatit, pyritään rajoittamaan turha lämmitys ja ohjattua kiertoa enemmän talliin.
-Käyrä taitaa olla nyt 3, ja 0-keleillä menovesi 27c.
-Myöhemmin keruupuurin rinnalle kytketään myös konvektori, takaisku ja sulut on jo linjassa.
Olen ymmärtänyt, että MLP yritetään saada mahdollisimman vähän käynnistyksiä että kompura pääsee helpommalla, varjopuolena kaivon jäähtyminen pitkässä juoksussa.
Nyt olen hieman logeja tutkinut, erikoisia piikkejä tekee tuo kompressori enkä keksi mikä moisen aiheuttaa. Sähkövastukset olen poistanut käytöstä, ainoastaan bakteeritapossa se käy hetken päällä kun käyttää varaajan lämmöt ylhäällä 2 vko välein. Sekin osuu yhteen logeista.
Ehdotuksia otetaan vastaan. Asumismukavuuden puolesta homma toimii hienosti, mutta uskon että viilamalla saadaan viimeisetkin ropposet säästettyä ja laitteen elinikä maksimoitua.
Liitteenä datalogit pakattuna.
Kiitos.